Son dönemin popüler mutfak aletlerinden airfryerlar ile ilgili dikkat çekici bir gelişme yaşandı.
İngiltere'de veri izleme kurumu, son dönemde zararsız görünen ev aletlerinin ne kadar çok bilgi topladığını ortaya çıkaran araştırma sonrasında yeni kuralları gündeme aldı.
İngiliz medya kuruluşu Which?, birkaç airfryer modelinin bazı telefon uygulamaları aracılığıyla konuşmaları dinleyerke sahiplerini gözetleyebildiğini keşfetti.
Özellikle Çin menşeili fritözlerin bu verileri sosyal medya platformu TikTok'a gönderdiği de öne sürüldü.
TÜRKİYE'DE DE SATILAN MARKALAR VAR
Akıllı televizyonlar, hoparlörler, güvenlik kameraları ve kapı zillerinin de sahiplerini gözetlemiş olabileceği belirtilirken, bu durumun büyük bir güvenlik sorunu teşkil ettiği de aktarıldı.
Araştırma sonucunda Türkiye'de de satılan birçok markanın kullanıcıların verilerini kaydedip, depolayarak üçüncü kurumlara gönderdiği de tespit edildi.
İngiliz medyasında yer alan haberlerde İngiltere Bilgi Komiserliği, ilkbaharda tüketicilerin verilerinin nasıl kullanılabileceğine ilişkin yeni kurallar üzerinde çalışmaya çalışıyor.
İngiltere Bilgi Komiserliği danışmanı Slavka Bielikova, "Akıllı ürünler bizim hakkımızda çok şey biliyor - kiminle yaşadığımız, hangi müzikten hoşlandığımız, hangi ilaçları aldığımız ve çok daha fazlası. Akıllı bir ürünün yalnızca işlevlerini yerine getirmek için ihtiyaç duyduğu kişisel verileri kullanmasını ve toplamasını bekleriz" yorumunu yaptı.
Which? dergisinin yayın yönetmeni Harry Rose ise kuralların çok net olması gerektiğini söyledi.
Rose, "Araştırmamız teknoloji üreticilerinin ve birlikte çalıştıkları firmaların ne kadar akıllı olduklarını gösteriyor. Şu anda görünüşe göre pervasızca tüketicilerden veri toplayabiliyorlar ve bu genellikle çok az şeffaflıkla ya da hiç şeffaflık olmadan yapılıyor" yorumunu yaptı.