Ariel reklamlarına 2,2 milyon lira ceza

Ticaret Bakanlığı, deterjan markası Ariel'e reklamlardan dolayı 2,2 milyon lira ceza kesti.

Deterjan markası Ariel'in ‘hızlı çözünme dağ esintisi' isimli toz deterjan ürününe ait reklamda yer alan muhtelif lekelerin tek yıkamada temizlendiği iddialarının ispat edilemediğinden dolayı şirkete 2,2 milyon lira ceza kesildi.

Bakanlık, tarafından yapılan açıklamada, incelemelerin Ticaret Bakanlığına bağlı Reklam Kuruluna yapılan şikayetler üzerine başladığı belirtildi.

Açıklamada, şu ifadelere yer verildi: "Muhtelif televizyon kanallarında yer alan ‘Ariel Hızlı Çözünme Dağ Esintisi' isimli toz deterjan ürününe ait tanıtımlar, Reklam Kurulu'nun toplantısında görüşülmüş olup söz konusu reklamda; ürünün en yakın iki rakibine kıyasla daha az ürün kullanarak leke çıkarmada daha başarılı olduğu; dolayısıyla bütçe tasarrufu sağladığı, reklam filminde yer alan muhtelif lekelerin bir ölçek deterjan ile tek yıkamada temizlendiği iddialarının ispatlanamadığı gerekçeleriyle reklam veren hakkında 2 milyon 210 bin lira idari para ve anılan reklamları durdurma cezaları verilmesine karar verilmiştir" denildi.

Ticaret Bakanlığı
SON DAKİKA HABERLERİ
Sonraki Haber