Yeni Grandland elektrikli ve hibritle Türkiye’de

Türkiye’de satışa sunulan yeni Grandland’in boyutları büyüdü, teknolojisi gelişti donanımları arttı. Özellikle elektrikli versiyonu fiyatı ile rakiplerini kıskandıracak

Alman üretici Opel’in SUV’daki amiral gemisi Grandland yeni neslini İstanbul’da yapılan bir toplantıyla Türkiye’de satışa sundu. Yeni Grandland, hibrit versiyonda Edition ve GS donanımları ile elektrikli versiyonda ise GS donanım seviyesi ile müşterilerle buluşuyor.

Grandland, hibrit versiyonu ilk etapta 1.2 litre 136 beygir turbo benzinli motor 21 beygir (15,6 kW) elektrikli motor ve 6 ileri çift kavramalı elektrikli şanzımanla kombine ediliyor. Hibrid modelin karma yakıt tüketim değeri 100 km’de 5,5 lt olarak dikkat çekiyor.

Tamamen elektrikli versiyonu ise 73 kW (net kapasite) batarya 210 beygir güç üretiyor. 400 voltluk bir çekiş bataryasına sahip araç yaklaşık 504 kilometre, şehir içinde ise 623 km menzil (WLTP’ye göre) sunuyor. Elektrikli Grandland 100 km/sa hıza 9 saniyede ulaşıyor ve maksimum hızı yaklaşık 170 km/s’ye çıkabiliyor.

Edition versiyonunda 10 inç dijital gösterge ekranı, 10 inç multimedya sistemi bulunurken GS donanım seviyesinde 16 inçlik merkezi ekran bulunuyor. Opel’in yeni SUV’unda standart olarak dur-kalk fonksiyonlu adaptif hız sabitleyici, trafik işareti tespit sistemi, gelişmiş aktif acil frenleme sistemi ve ikincil çarpışma freni yer alırken, GS donanımında Ultimate Paketi’yle aktif şerit takip sistemi, uzun menzilli kör nokta uyarısı, arka çapraz trafik uyarısı gibi IntelliDrive özelliklerine sahip olunabiliyor.

10 Opel’den biri Türkiye’de satılıyor

Grandland toplantısında konuşan Opel Türkiye Genel Müdürü Yiğit Yantaç, “2024 yılını toplamda 62.456 adetlik araç satışı ile kapattık. Bunun 45.212 adedi binek, 17.316 adedi de hafif ticari araç olarak gerçekleşti. SUV satışlarımız 28 bin adedi geçti. 2600 adet elektrikli sattık. 2024 yılı global satış performansında ise Almanya ve İngiltere’den sonra en çok Opel satılan 3. ülke olduk. Pazar payında da 2’liği kaptık. Dünyada her 10 Opel’den biri Türkiye’de satılıyor” dedi.

2025 yılını da değerlendiren Yantaç, “Türkiye toplam pazarının 1 milyon 150 binin altına inmeyeceğini düşünüyoruz. Opel olarak bu pazarda 70 bin, pazar payında da %5.5’luk hedef belirledik. SUV satışlarımızı 32 bin adetin üstüne çıkartmak istiyoruz. Yeni Grandland modeli ile 10 bin adet ve üstü bir satış hedefimiz var. Vivaro ve Türkiye’de üretilecek Zafira’nın avantajıyla, satacağımız her 3 Opel’den 1’inin hafif ticari olacağını hedefliyoruz” diye konuştu.

SON DAKİKA HABERLERİ
Sonraki Haber