AKP iktidar, dünyanın en iyi üçüncü havalimanı seçilen Atatürk Havalimanı'nı yıkıp yerine Millet Bahçesi yapmak için Mayıs 2022'de düğmeye bastı, iş makineleri havalimanına girdi ve yıkım işlemi başladı.

Tartışmalar arasında pistleri kırılmaya başlanan, kapalı kapılar ardında ihalesi yapılan Atatürk Havalimanı’nda 29 Mayıs 2022’de temsili fidan dikim töreni gerçekleştirilmişti.

29 Mayıs 2022’den iki gün önce ise pistlerin olduğu bölgenin imar planı değiştirilmiş ve 500 hektarlık kısım “Millet Bahçesi” ve “Kentsel ve Bölgesel Sosyal Altyapı Alanı” olarak belirlenmişti.

Mayıs 2023'te hizmete alınacağı belirtilen millet bahçesi projesi henüz açılmadı.

Atatürk Havalimanı'nın son hali yürek burktu - Resim : 1

UÇAK PİSTİNİN YERİNE KAYKAY PİSTİ

İstanbul Millet Bahçesi proje için Atatürk Havalimanı’na 145 bin ağaç dikecek. 145 bin metrekarelik macera parkı, 650 metre uzunluğunda kaykay pisti, 28 bin kişiye hitap edebilecek etkinlik çayırı, çocuk oyun alanları planlandı. Millet bahçesinin içinde 18 bin kişiye ibadet imkânı sağlayacak cami yapılacak.

Atatürk Havalimanı'nın son hali yürek burktu - Resim : 2

Atatürk Havalimanı’nda kapatılan 2 pisttin millet bahçesi olma çalışmaları devam ederken pistlerden geriye çok az bir kısım kaldı.

Kalan kısımlar ise uçakların kalkacakmış gibi beklediği park alanı oldu. Havadan çekilen görüntülerde ise pistin eski kısımlarının belli olması ve uçakların pistlerin başında beklediği anlar kaydedildi.

Atatürk Havalimanı halen askeri, kargo ve genel havacılık faaliyetleri devam ediyor. Tarifeli uçuşların hepsi yeni havalimanından yapılıyor.

ZARAR 22,5 MİLYAR LİRA

2023 yılında hizmete alınacağı belirtilen ve ihale bedeli 2 milyar 127 milyon lira olan millet bahçesi projesinin Yapı ve Yapı adlı firma üstlenmişti.

İBB Şehircilik Grubu Başkanı ve KİPTAŞ Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kurt, Atatürk Havalimanı’nda kırılan pistlerin maliyeti ve yapılan ihalelerden alınan verilerin güncel değerleri ve daha pek çok işlemin sonucundan ortaya çıkan kamu zararını geçtiğimiz ay açıklamıştı.

Kamu kaynaklarının verimli kullanılmadığına vurgu yapan Ali Kurt, “Atatürk Havalimanı’nda kırılan pistlerin maliyeti ve yapılan ihalelerden alınan verilerin güncel değerleri ve daha pek çok işlemin sonucu kamu zararı yaklaşık 22.5 milyar TL’yi buldu. Bu dev bütçe kentsel dönüşümde kullanılsaydı, İstanbul’da yaklaşık 30 bin bağımsız birimi ücretsiz şekilde dönüştürülebilirdi. Bir kez daha yetkililere ortak hareket etme çağrısında bulunuyoruz” demişti.