İktidar bugün tartışmalı bir hızlı tren ihalesine imza atacak. Ulaştırma Bakanı Uraloğlu’nun bu yılın başında duyurusunu yaptığı Kırıkkale Delice-Çorum hızlı tren hattının ihalesi bugün yapılıyor. 84 milyar liraya mal olacak 120 kilometrelik hat için açık usul ihale yerine, belirli firmaların katılacağı “davet usulü”yle gerçekleştirilmesi şaibeleri artırıyor.
İhalenin yasal dayanağı olan İhale Kanunu’nun 21/b maddesi gösteriliyor. Ancak bu madde; deprem, sel, salgın hastalık gibi doğal afetler halinde sadece belli şirketlerin davet edildiği pazarlık usulü ihale yönteminin yapılmasına imkan tanıyor.
Şeffaflığı tartışmalı ihaleye Kolin, Kalyon, Çelikler, Doğuş, Rönesans, Gülermak ve Yapı Merkezi katılacak.
ŞEFFAF DEĞİL
Kulislerden edinilen bilgiye göre ihalenin kazananı Osman Çelik ve Fadli Çelik’in yönetimindeki Çelikler İnşaat ve Gülermak ortaklığı olacak. İsmail Keleş’in yönetimindeki Sarıosmanoğlu İnşaat’ın ise ihalenin alt yüklenici firması olması bekleniyor.
Türkiye’nin ağır bir ekonomik krizin yaralarını sarmak için kaynak aradığı bir dönemde 84 milyar liralık bir ihaleye çıkılması tartışma konusu oldu. Delice-Çorum Yüksek Hızlı Tren hattının ekonomik açıdan verimsiz olacağına dikkat çeken uzmanlar, bu verimsiz projeye milyarlarca lira harcanmasını doğru bulmuyor. 84 milyar TL, hiç olmazsa emeklilerin biraz nefes almasına katkıda bulunabilir.
2024’ü “Emekliler Yılı” ilan eden iktidar Türkiye’nin kaynaklarını har vurup harman savuracağına, emeklilere destek olabilir. 84 milyar liralık ihaleyi yılın son günü yapmakta ısrar eden Ulaştırma Bakanı Uraloğlu’na sesleniyoruz: “Bu ihaleyi iptal et…” İhale için harcanacak 84 milyar lira, geçim derdine düşen 16 milyon emekliye 5 bin liralık ikramiye olabilir.