Formula 1 dünyasında büyük bir gelişme yaşandı. 2026 sezonuyla birlikte griddeki takım sayısı 11’e yükselecek ve bu genişlemenin mimarı, Amerikan otomotiv devi Cadillac olacak.

Uzun süredir tartışılan ve merakla beklenen katılım süreci nihayet netlik kazandı. Geçtiğimiz yıl F1 ve FIA, Cadillac’ın Ferrari motorlarıyla gridde yer alması konusunda prensipte anlaşmıştı. Cuma günü ise bu anlaşma resmen onaylandı.

Cadillac’ın ana şirketi General Motors (GM), on yılın sonuna kadar ABD’de kendi motorlarını üretme sözü vermiş olsa da, kısa vadede takımın Ferrari motorlarıyla yarışacağı kesinleşti.

Şirketin Silverstone yakınlarında bir Formula 1 tesisi bulunuyor, ancak Kuzey Carolina’daki Charlotte bölgesinde bir motor tesisi kurma planları da hız kazanmış durumda.

Bu hamle, F1 yönetiminin sürece bakış açısını değiştiren kritik unsurlardan biri oldu. İlk başta Andretti ismiyle sunulan proje, bazı engellerle karşılaşmıştı ve GM/Cadillac teknik açıdan daha çok destekleyici bir konumdaydı. Ancak, GM’in doğrudan işin içine girmesi, F1’in teklif konusundaki tutumunu değiştirdi.

AUDI İÇİN BÜYÜK RAKİP GELİYOR

Formula 1’de bir küresel otomotiv üreticisinin daha sahneye çıkması, sporun geleceğini önemli ölçüde etkileyecek. Cadillac’ın gelişinin, Audi’nin 2026 sezonunda Sauber’i devralarak F1’e giriş yapmasına büyük bir darbe vurabileceği yorumları yapılıyor.

Şimdi gözler Cadillac’ın yarış kadrosuna çevrildi. Takım henüz pilotlarını açıklamadı, ancak projeyi yöneten Michael Andretti, araçta en az bir Amerikalı sürücünün olmasını istediğini daha önce dile getirmişti.

Bu doğrultuda en güçlü adaylardan biri, IndyCar pilotu Colton Herta. Geçtiğimiz günlerde sezon açılışında kendisine sorulan bir soru üzerine, F1’de yarışmaya sıcak baktığını belirten Herta, takımın potansiyel seçenekleri arasında gösteriliyor.

Öte yandan, Formula 1’de büyük isimlerden ikisi hala boşa çıkmış durumda. Geçen yıl Red Bull'dan ayrılan Sergio Perez ve Daniel Ricciardo, gridde kendilerine yeni bir yer arayan deneyimli isimler arasında.

CADILLAC'IN ONAYLANMASI ABD SİYASETİNDE

Cadillac’ın Formula 1’e girişi sadece spor dünyasında değil, ABD siyasetinde de yankı uyandırdı.

Minnesota Senatörü Amy Klobuchar, Andretti’nin ilk teklifinin neden başarısız olduğuna dair bir soruşturma başlatılmasını isteyen politikacılardan biriydi.

Haberi doğrulayan Klobuchar, yaptığı açıklamada “Geçen yıl F1 yönetimi, General Motors/Cadillac’ın tüm teknik ve mali gereklilikleri yerine getirmesine rağmen onları şampiyonanın dışında tutmaya çalıştı. Biz bu duruma karşı çıktık” dedi.

Senatör, F1 yönetiminin bu kararından geri adım atmasını memnuniyetle karşıladığını belirterek, “Nihayet tamamen Amerikalı bir takımın yarışmasına izin verildi. Bu, hem rekabetin artması hem de Amerikan otomotiv sektörünün prestiji açısından büyük bir kazanç” ifadelerini kullandı.