Hindistan'da 1,4 milyar insan yaşasa da, yeni bir rapora göre yaklaşık 1 milyar kişi, isteğe bağlı mal ve hizmetler için harcama yapacak gelire sahip değil.

BBC'nin Blume Ventures adlı girişim sermayesi firmasının raporundan aktardığına göre, Hindistan’daki gerçek tüketici sınıfı 130-140 milyon kişi ile sınırlı, yani Meksika’nın tüketici pazarı büyüklüğünde.

Ülkede lüks ürün ve hizmetlere talep artsa da, geniş çaplı ekonomik büyümeyi destekleyecek orta sınıfın zayıflaması, tüketim odaklı ekonomiye zarar veriyor.

Öte yandan zenginler kazancını artırırken, yoksulların satın alma gücü düşüyor.

ZENGİNLERİN ORANI BÜYÜYOR

En zengin yüzde 10'luk kesim, milli gelirin yüzde 57,7’sine sahipken, 1990’da bu oran yüzde 34’tü. Alt kesimin payı ise yüzde 22,2’den yüzde 15’e geriledi.

Rapor, Hindistan’ın tüketici pazarında büyük bir değişim yaşandığını ortaya koyuyor. Ülkenin zengin nüfusu genişlemiyor, ancak mevcut zenginler daha da varlıklı hale geliyor. Bu durum, özellikle lüks tüketimde büyük bir artışa yol açmış durumda.

Pahalı konutlar, premium telefonlar ve markalı ürünlerin satışı yükselirken, daha uygun fiyatlı seçenekler ilgi görmüyor. Ekonomik konutların toplam pazardaki payı beş yıl içinde yüzde 40'tan yüzde 18'e düştü.