Lüks markalar yeni zenginleri çekmek için kripto ödemelerini keşfediyor.
Bitcoin'in yükselen değeri, üst düzey moda markalarının ve perakendecilerin dikkatini çekiyor.
Markalar, yeni teknoloji zenginlerine ulaşmak ve kripto yatırımcılarını müşteri olarak çekebilmek için bir ödeme aracı olarak kripto varlıkları sunmayı düşünüyor.
Yakın zamana kadar, lüks sektörünün lider markası Louis Vuitton'un yanında saat markaları Hublot ve Tag Heuer ile moda markaları Gucci ve Balenciaga da dahil olmak üzere bir kaç şirket kripto ödeme olanaklarını denedi.
Geçtiğimiz haftalarda lüks Fransız mağazası Printemps, Fransa'daki mağazalarında Bitcoin ve Ethereum gibi kripto varlıkları kabul etmek için dünyanın en büyük kripto borsası Binance ve Fransız finansal teknoloji şirketi Lyzi ile işbirliği yaptığını duyurdu.
Bitcoin yükselirken gelen bu hamle, konuya ilgi gösteren diğer markalar ve perakendeciler tarafından da fark edildi. Lider kripto varlık dün 107 bin doların üzerine çıkarak rekor kırmıştı.
Binance Fransa'nın başkanı David Princay, şirketin diğer lüks markalarla da görüşme halinde olduğunu belirtti.
Lüks çakmak ve kalem üreticisi S.T. Dupont, yıl bitmeden Paris'teki iki mağazasında kripto para ödemelerini kabul etmeyi hedeflediğini söyledi.
Kruvaziyer şirketi Virgin Voyages bu ay Bitcoin'i bir ödeme seçeneği olarak kabul eden ilk paketini sunmaya başladı.
BITCOIN'IN ÖDEME ARACI OLMASINDAKİ ZORLUKLAR
Düzenleyiciler uzun zamandır Bitcoin gibi kriptoların yüksek riskli varlıklar olduğu ve gerçek dünyada sınırlı kullanımları olduğu konusunda uyarıda bulunuyor.
Yüksek oynaklık da kriptoların bir ödeme aracı olarak geniş çapta benimsenmesinin önündeki bir başka engel oluşturuyor.
S&P analistleri ise anlatının değişmeye başladığını söylüyor ve finansal piyasalardaki blok zinciri inovasyonunun kripto varlıklar için öngörülebilirliği artırabileceğini belirtiyor.
AMAÇ GENÇ MÜŞTERİLERE ULAŞMAK
S&P Global Ratings'in dijital varlıklar baş analisti Andrew O'Neill, kripto para ödemeleri sunmanın, şirketlerin kendilerini 'sadece orta yaşlı insanlara satış yapan eski bir marka' olarak değil, 'yenilikçi' olarak sunacakları bir yolu seçeceklerini söyledi.
Yeni teknolojilerin benimsenmesiyle daha genç ve Asyalı müşterilere de daha kolay ulaşılacağı varsayılıyor.
Öte yandan ödeme seçeneği büyük ölçüde sembolik kalmaya devam ediyor.
O'Neill'e göre, perakendeciler dalgalanma risklerini dengelemek için fonları genellikle Euro'ya veya dolara çeviriyor.