Fenomenlerin kısa video çekmek için en çok tercih ettiği uygulamaların başında gelen TikTok'un ABD'deki geleceği sallantıda. Bunu fırsat bilen sosyal medya platformları harekete geçti.

Business Insider'ın haberine göre Instagram'ın çatı şirketi Meta, içerik üreticileri ve ekipleriyle irtibata geçerek Instagram reels'e özel video içeriği üretmeleri karşılığında binlerce dolarlık teklifler sundu. Fenomenlere verilen tekliflerin ayda 2500 ila 50 bin dolar arasında değiştiği belirtiliyor.

Şartlarıysa Instagram için üretilen bu videoların yayına alındıktan sonraki ilk üç ay başka hiçbir platformda paylaşılmaması.

VERİLEN PARA KADEMEYE GÖRE DEĞİŞİYOR

Business Insider'a göre teklifler TikTok'ta bir milyondan fazla takipçisi olan içerik üreticilerine gönderiliyor. Ayrıca herkesin sözleşmesi aynı değil. Şöyle bir model mevcut:

En üst kademede yer alanlara ayda 50 bin dolar teklif edilirken, hemen bir alt kademedekilere 25 bin, üçüncü kademedekilere 15 bin, dördüncüdekilere beş bin ve son olarak beşinci kademedekilere 2500 dolar teklif ediliyor.

Bazı içerik üreticilerine gönderilen sözleşmelerde altı ay geçerli olmak üzere toplamda 300 bin dolar teklif ediliyor. Bu altı ay içinde içerik üreticisinden her ay Instagram hesabından en az 10 yeni reels paylaşması isteniyor.

SÖZLEŞMEDE NELER İSTENİYOR?

15 saniyeden az, üç dakikadan da uzun olmaması gereken bu videoların üç ay boyunca Instagram dışında bir yerde paylaşılmaması da gerekiyor. Ayrıca içerik üreticisi başka platformlarda da paylaşım yapıyorsa Meta'da yaptığı paylaşımlar diğer yerden yüzde 25 daha fazla olmak zorunda.

Bir diğer kural da bu reels'lerden ikisini her ay Instagram hikayesine eklemeleri. Ayrıca fenomenler her gün bir kez yorumlarda takipçileriyle etkileşime girmek zorunda.

Anlaşma imzalanırsa Instagram'ın TikTok, Google ve uygulama mağazaları üstünden içerik üreticisinin paylaşımlarının reklamını yapabileceği de yine sözleşmede yazıyor.

TEKLİF ÇOĞU FENOMENİ MEMNUN ETMEDİ

Ancak yüklü miktarda para teklifi bile bazı TikTok içerik üreticilerini Instagram'a çekemedi. Business Insider bu durum nedeniyle Meta'nın TikTok'un hakimiyetindeki kısa video içeriklerini kendi tekeline çekmekte zorlanacağını yazıyor.

Siteye konuşan bir fenomen menajeri "Tüketici davranışını başka bir platforma yönlendirmeye çalışmanın doğru yol olduğunu düşünmüyorum" dedi. Bazı menajerler ise bunun iyi bir anlaşma olmadığını söylüyor.