ABD'nin ilk YouTube içerik üreticileri arasında yer alan Trisha Paytas, Tana Mongeau ve Logan Paul gibi isimler podcast içerikleri üretmeye başladı. Amerikan haber sitesi Business Insider'a göre bu fenomenlerin podcast'e yönelmesinin ardında yeni bir kimlik, kitle ve marka yaratma arzusu yatıyor.
Vlog içerikleriyle YouTube'da beş milyon takipçiye ulaşan Paytas, "Just Trish" adlı podcastiyle kariyerini yeni bir seviyeye taşıdı. Geçen yıl Hollywood'daki yetenek ajansı CAA ile sözleşme yapan Paytas, işini yeni ürünler çıkararak ülke genelinde turlar düzenleyerek büyüttü.
Çocuklar için uygun olmayan hikaye videolarıyla üne kavuşan Mongeau ise "Cancelled" adlı podcastin sunucularından biri olarak imajını tazeledi ve kendisini daha güvenilir bir kişi olarak yeniden yarattı.
Paul ise "Impulsive" adlı podcastiyle hem ününü korumuş oldu hem de daha olgun bir kitleye hitap eder hale geldi.
PODCAST'İN 'RADYODAN TELEVİZYONA' GEÇİŞİ
Türkiye'de yeni yeni popülerleşen podcastler, birçok dijital içerik üreticisini kendine çekmeye başladı. Üstelik podcast'e yeni bir anlam da katıldı. Başta radyo gibi sadece sesin duyulduğu bu içeriklere artık görüntü de dahil olduğu için ortaya talk show gibi bir durum çıkmaya başladı.
Video podcastlerdeki patlama, YouTube'u ABD'deki en popüler podcast platformlarından biri haline getirdi. Bunun öncesinde en popüler podcast platformu Spotify'dı.
YouTube'un podcast işlerine bakan Kai Chuk "Mevcut YouTube içerik üreticileri için YouTube'da podcast yapmak onlara daha yaratıcı olma imkanı tanıyor" diyor.
YENİ İŞ KOLLARI VE KİTLELER YARATTI
Podcastler içerik üreticilerinin işlerini büyütmelerine ve abonelikler, turlar ve ürünler açısından daha fazla para kazanmalarına yardımcı oldu. Örneğin YouTube kanalında podcast bölümlerini ücretsiz paylaşan Paytas, para ödeyen 46 bin 309 abonesine özel ekstra bölüm ve tepki videosu gibi bonus içerikler yayınlıyor.
YouTube'da sekiz milyon takipçisi olan 31 yaşındaki Lauren Riihimaki de şu anda kocasıyla birlikte "Wild 'Til 9" adlı bir podcast sunuyor. Bu podcast'te evlilik ve 30'lu yaşlar hakkında konuşup ilişki tavsiyeleri veriyorlar.
Riihimaki, Business Insider'a "13-14 yıldır içerik üretiyorum. Bu kariyeri sürdürübilmemi sağlayan şey esnek olmamdı. Gençlerden oluşan aile dostu bir izleyici kitlesine sahip oldum. Yaşım ilerledikçe kendimi içeriğe bağlı hissetmemeye başladım" diyor.
Business Insider, podcastlerin Riihimaki gibi içerik üreticilerine kitleleriyle iletişim kurmak için yeni yollar sağladığını söylüyor. Riihimaki bu konuyla ilgili olarak "Podcast bana temiz bir sayfa açma ve yepyeni bir kitleye ulaşma fırsatı verdi" dedi.
AYDA 400 MİLYON SAAT PODCAST İZLEMİŞLER
Chuk, YouTube'un podcast üreticilerine canlı yayın özelliğini kullanarak takipçileriyle eş zamanlı iletişim kurma fırsatı verdiğini söylüyor: "Bir podcasti canlı olarak izlemek, önceden kaydedilmiş bir içeriği izlemekten çok farklı bir hissiyata sahip. Bir deneyimin parçası gibi hissediyorsunuz kendinizi."
YouTube ayrıca kitlelerin podcastleri arkadaşlarıyla televizyondan izlemeyi tercih ettiğini de buldu. Platforma göre geçen yıl izleyiciler, oturma odalarından ayda 400 milyon saat podcast izlemiş.