İngiltere Premier Lig CEO’su Richard Masters, İngiltere’nin futbol yayın düzeninin yakın gelecekte “açıkça” değişmesi gerektiğini söyledi.
Richard Masters, “Netflix tarzı” bir yayın platformu kuracaklarını açıkladı.
Sky Sports’a verdiği röportajda Masters, değişimin kaçınılmaz olduğunu belirtti.
Masters, “Futbolun 10 yıl önce nerede olduğunu düşünürseniz, bugün bulunduğumuz yerin bir çeşit versiyonu olduğunu görürsünüz. Ancak PL'nin küresel olarak hala mevcut konumunda olacağını umuyorum. Açıkçası bazı şeylerin değişeceğini düşünüyorum. Belki yayın piyasası” diyerek yayın sektöründeki dönüşüme işaret etti.
DİJİTAL PLATFORM PLANLARI
2020 yılında Masters, Premier Lig’in “Netflix tarzı” bir dijital platform kurma planları üzerinde çalışıldığını açıklamıştı. Ancak bu planlar hayata geçmedi.
Buna rağmen Masters, “[2019-22 sezonları için] son [hak teklifi] sürecinde, ‘doğrudan tüketiciye’ yönelik uzmanlığımızı ve kapasitemizi geliştirmek için oldukça fazla zaman harcadık ve çok fazla kaynak yatırımı yaptık” diyerek bu stratejinin hâlâ gündemde olduğunu vurguladı.
Masters, PremFlix olarak adlandırılabilecek bu OTT (Over The Top) sisteminin, kulüplere ek gelir sağlarken taraftarlar için daha uygun fiyatlar sunacağını belirtti.
Şu anda İngiltere’de futbolseverlerin Sky, BT Sport ve Amazon Prime’a toplamda yıllık yaklaşık 912 sterlin ödemesi gerekiyor. PremFlix’in bu maliyeti düşürmesi bekleniyor.
PREMİER LİG VE YAYIN ORTAKLARI
Premier Lig’in 6.7 milyar sterlinlik yayın anlaşmalarının baş aktörleri arasında Sky, TNT ve BBC yer alıyor.
ABD’de ise NBC, 2028 yılına kadar sürecek olan 15 yıllık bir ortaklıkla yayın haklarını elinde bulunduruyor.
Türkiye’de futbolseverler, Premier Lig maçlarını Digitürk aboneliği ile izleyebiliyor. Ülkemizde Ada futbolunun yayın hakları beIN Sport’ta bulunuyor.