Turizm sektörü temsilcileri, Türkiye’nin giderek pahalı bir destinasyon olarak algılanmasının turizmi olumsuz etkileyebileceğinden endişe ediyor.
Artan maliyetler ve rakip ülkelerle kıyaslandığında fiyatların yükselmesi, turistlerin alternatif destinasyonlara yönelmesine neden olabilir.
Özellikle Alman turistler için Türkiye cazibesini korusa da yüksek fiyat algısı, turizmcilerin en büyük kaygılarından biri haline gelmiş durumda.
Antalya Kent Konseyi Turizm Çalışma Grubu Başkanı Recep Yavuz, geçen yıl 6 milyon 650 bin Alman turist geldiğini, bu yıl rakamın 7-8 milyonu bulmasını beklediklerini kaydetti.
Dünyanın en büyük turizm fuarı ITB Berlin, önceki yıllara göre daha sönük geçti.
Özellikle Türk turizmciler açısından vize ve uzun süren pasaport kontrolleri gibi olumsuzluklar tepki çekti.
Almanların 2024'te en çok ziyaret ettiği ülkeler sıralamasında yüzde 15 ile İspanya'nın birinci, yüzde 8,6 ile Türkiye ve İtalya'nın ikinci sırada olduklarını belirten Yavuz, 2025 yılında da tercih edilen ülkeler sıralamasında Türkiye'nin ikinci sırada yer aldığını kaydetti.
Yavuz, "Yılın ilk 2 ayı sonunda 2025 yılının turizm açısından hareketli geçeceğini ve geçen yılın yüzde 12 üzerinde gerçekleşeceğini gösteriyor. Özellikle Çin pazarının yeniden eski günlere dönmesi dünya turizminde önemli ivme yaratacak. 2025 yılında 1,7 milyar seyahatin gerçekleşeceği öngörülüyor. Almanya'dan 67-72 milyon seyahat gerçekleşecek. Yüzde 42'si Akdeniz'i tercih edecek. Yüzde 25'i Almanya'da tatil yapacak. İspanya, Türkiye, Yunanistan en çok tercih edilen ülkeler olacak" diye konuştu.
YENİ ALMAN REKORU BEKLENİYOR
Türkiye'nin Almanya'da yükselen turizm destinasyonu dolduğuna dikkati çeken Yavuz, "Geçen yıl 6 milyon 650 bin Alman turist geldi. Bu yıl 7-8 milyona yakın Alman turistin ülkemize geleceğini öngörebilir ve Alman turist sayısında yeni bir rekora imza atabiliriz" dedi.
Turizmcilerin önündeki en önemli engellin 'Türkiye pahalı' damgasının yapışıp kalması olduğunu belirten Yavuz, "Pahalı olarak kastettiğim sadece otel değil, toplam seyahati boyunca turisti bekleyen bütün harcamaların onu rahatsız edecek boyutlara çıkması. Zira turistin en uzun kaldığı destinasyonlardan biriyiz, haliyle giderler daha fazla. Bir zamanlar 'ucuz kaldık' diye öz eleştiri yaparken şimdi rakiplerimizden daha pahalı hale geldiğimize dair izlenim ve tespitler var. Bu durum da turistin yönünü Mısır'a, Tunus'a, Yunanistan'a çevirebilir" değerlendirmesinde bulundu.