Dünyanın en büyük otomotiv guruplarından biri olan Stellantis’in önemli markası Peugeot’un Global CEO Alain Favey ve Peugeot Türkiye Genel Müdürü Gupse Kaplan markanın 2024 yılı performansını değerlendirdi. Şubat ayında göreve başladıktan hemen sonra İngiltere ve Almanya’ya giden Alain Favey, 3. ülke olarak Türkiye’yi ziyaret etti.
FRANSA BİRİNCİ OLDU
İlk kez bir basın topluluğunun karşısına Türkiye’de çıkan CEO Alain Favey, “147 ülke içerisinde gösterdiği satış performansıyla ilk sırayı Fransa’nın aldığını belirtti ve sözlerine şöyle devam etti: “İtalya ve İngiltere birlikte ikinci, Almanya ve Türkiye birlikte üçüncü sırada. Almanya ile aranızda sadece 5 bin araçlık bir fark var. Ayrıca Peugeot Türkiye’de SUV satışlarında en çok satan üçüncü marka konumunda. Türkiye ise bizim için çok çok önemli bir ülke, bugün bu yüzden buradayım. Buradaki başarımız kilit bir öneme sahip. Bu sıralama ve performansa bakarak Türkiye’yi odak ülke ilan ettik”
Favey, “210 yılı aşkın, uzun bir tarihe sahip marka olan Peugeot, 3 ana kavrama, konsepte odaklanıyor. Bunlar göz alıcılık, duygu ve mükemmellik. Bu bağlamda en önemli unsurlardan biri olarak elektrikli araçlara ve bu teknolojiye odaklanıyoruz. Bugün dünyada, yollarda Peugeot kullanan 13 milyonu aşkın müşterimiz var. 2024 yılında dünya genelinde satışımız 1 milyon adedin üzerinde gerçekleşti. Grup olarak Stellantis içinde de çok güçlüyüz çünkü grubun dünya çapındaki satışlarının yüzde 20’sini temsil ediyoruz ve hacim açısından da gruptaki ikinci büyük markayız. Stellantis Grubu çatısı altındaki markalar arasında ise Avrupa’da satılan her 3 araçtan biri Peugeot oldu. Inception konseptimiz ve Hypersquare teknolojimiz size yenilikçi tasarımımız gelecekteki modellerimiz hakkında fikir veriyor” dedi.
408’de dünya rekoru kırdık
Peugeot Türkiye Genel Müdürü Gupse Kaplan, “2025 bizim için performans modu yılı olacak. 2025 toplam pazarının 1 milyon 200 bin bandında gerçekleşeceğini öngörüyoruz. Biz artık 70 bin bandının üzerine oturmuş bir markayız. 73 binlik adedin üzerinde satış gerçekleştirecek 2025 yılı hedefi planladık. Yeni modellerle tempomuzu artıracağız. Bunlardan en önemlisi plug-in hybrid teknolojisi. Plug-in hybrid motoru 3008, 5008 ve 408 modellerimizde sunacağız. Elektrikli binek otomobiller içerisinde yüzde 15’e yakın bir pay almayı planlıyoruz. Tüm satışlarımız içinde en az yüzde 35 ticari araç hedefliyoruz. 408, Türkiye pazarı için özel bir araç olduğunu bir kere daha kanıtladı. Geçtiğimiz yıl 11 bin 986 adetlik satışla, bir kez daha dünyanın en fazla Peugeot 408 satılan ülkesi olduk. Peugeot Türkiye olarak Ortadoğu ve Afrika bölgesinde bir numarayız. 2024 yılını da dünyada 5’inci ülke olarak tamamladık” diye konuştu.