Türkiye'nin sosyal medya karnesi: Rekabet kızıştı, X (Twitter) gözden düştü
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye'nin sosyal medya karnesini açıkladı. Buna göre aktif kullanıcı sayısı 303 milyona ulaşarak nüfusu üçe katladı. Buna göre en çok Instagram, TikTok ve Facebook kullanırken X (eski adıyla Twitter) gözden düştü.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir We Are Social ve Meltwater'ın hazırladığı 'Dijital 2024 Ekim Global İstatistik Raporuna' ilişkin yazılı açıklama yaptı.
Rapora göre dünya genelindeki internet kullanıcı sayısının 5,52 milyara ulaştığını aktaran Uraloğlu, nüfusa göre internet kullanım oranının da yüzde 67,5 olduğunu belirtti.
Uraloğlu, Türkiye'de bu oranın dünya ortalamasının bir hayli üzerine çıkarak yüzde 86,5'e ulaştığına işaret etti:
"Türkiye'de aktif sosyal medya kullanıcıları nüfusumuzun yüzde 65,7'sine denk geliyor. Ülkemizde internette geçirilen zamanın günlük yaklaşık 7 saat olduğunu görüyoruz. Sosyal medya platformlarındaki aktif hesap sayımız ise 303 milyon 97 bin.
Bu noktada Türkiye nüfusunun 2024'te 85 milyon 372 bin 377 olduğunu hatırlatmakta fayda var.
Uraloğlu şöyle devam etti:
"Dünya çapındaki sosyal medya kullanıcıları aylık olarak ortalama 6,8 sosyal medya platformu kullanıyorken, bu oran ülkemizde 7,5'tir. Dünya genelinde en çok kullanıcısı bulunan sosyal medya platformunun ise 3,7 milyarla Facebook olduğunu görüyoruz.
Dünya genelinde ilk çeyrekte en fazla zaman geçirilen uygulama da 34 saat 15 dakikayla TikTok iken, bu süre Türkiye'de 30 saat 39 dakikadır."
Uraloğlu, geçen yıl 22,7 milyon üyesi olan X platformunun Türkiye'deki kullanıcı sayısının yüzde 14,2 azalarak 19,5 milyona gerilediğine işaret ederek şunları kayda geçirdi:
"Benzer bir şekilde Instagram kullanıcı sayısı da önceki yıla göre yüzde 5 azalarak 53,8 milyona, Facebook kullanıcı sayısı da yüzde 1,3 azalarak 34,3 milyona düştü.
Buna karşın Tiktok'taki kullanıcı sayısı önceki yıla göre yüzde 9,3 artış göstererek 39 milyona ulaştı."
Kaynak: Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı