NİSANUR YILDIRIM / NEFES
Çelikler Holding-Yapı Merkezi’nin 75 milyar 249 milyon lira teklif vererek kazandığı Kırıkkale Delice-Çorum Yüksek Hızlı Tren Hattı ihalesine ilişkin değerlendirmelerde bulunan CHP Zonguldak Milletvekili Deniz Yavuzyılmaz, AKP’nin genel olarak uyguladığı bu yöntemin “hazineyi hortumlama sistemi” olduğunu söyledi.
NEFES’e konuşan Yavuzyılmaz, “Eğer kamu yararını gözetselerdi sadece 7 şirketi bu ihaleye davet etmezler, bu işi yapabilecek tüm şirketlere ihaleyi açık hale getirirlerdi. Böylece rekabetle birlikte bu ihale tutarı çok daha düşük bir rakamla yapılabilirdi. Biz Delice-Çorum hızlı tren ihalesinde ‘Pis kokular geliyor’ demiştik. Bu ihale sonucu, bizim endişelerimizin ne kadar haklı olduğunu göstermiş oldu” ifadelerini kullandı.
KLASİK HORTUMLAMA
İhale için suç duyurusunda bulunacağını belirten Yavuzyılmaz, ihale bedelinin tamamının altyapı işlerinde kullanılarak bitirileceğini ve ardından yeniden bir tamamlama ihalesi açılacağını iddia ederek şunları söyledi:
* “YSE Yapı yani Çelikler, projenin altyapı kısmını yapacak. Yapı Merkezi ise projenin üstyapı kısmını yapacak. Altyapı işi yapılmadan üstyapı yapılmıyor. O nedenle ihale tutarının önce altyapı kısmı, bu kısmı yapan şirkete ödenecek. O bittikten sonra üstyapı kısmına gelinecek. Ancak üstyapı kısmına gelene kadar, ihale tutarının altyapı kısmında harcanacağını öngörüyoruz. AK Parti’nin klasik hazineyi hortumlama sistemi bu.”
'FÜTURSUZ HAREKETLERİ ÖNLÜYORUZ'
CHP’li Deniz Yavuzyılmaz, rekabet koşulları oluşmadığı için suç duyurusunda bulunacağını belirterek, “Bizim müdahalelerimiz ile bunlar on yolsuzluk yapacaksa o yolsuzluğu üçe düşürmek zorunda kalıyorlar. Yine yolsuzluk yapılıyor mu? Evet, yapılıyor. Ama bu konuları takip edenlerin olduğunu bilmeleri AK Parti’nin fütursuzca hareket etmesini engelleyen çok önemli bir denetim mekanizması” diye konuştu.
ALTYAPI, BALLI BÖREKLİ BÖLÜM
Üstyapıyı yapacak şirketin Gülermak olduğunu ve daha sonra Yapı Merkezi şirketiyle değiştirildiğini söyleyen Yavuzyılmaz, “Bu ihaleyi alacak şirketlerden sadece üstyapı kısmını yapacak olan şirketi AK Parti yeni bir dizaynla değiştirdi. Altyapıyı yapacak şirket aynı kaldı. Altyapı işi, bu ihalenin en ballı börekli, kârlı kısmı. Çünkü altyapıda kullanılan toprak, dolgu, malzemelerinin üzeri örtüldüğü için hangi sınıfta hangi tip dolgu malzemesinin kullanıldığını daha sonra incelemek mümkün olmuyor” ifadelerini kullandı.