25 yaş üstü 3 milyon aracımız var…
Yaşı 21’e çekersek artıyor ve sayı 8 milyona yaklaşıyor…
Bu da 31.4 milyonluk Türkiye araç parkında yaklaşık her 4 araçtan 1’i demek.
Avrupa Birliği’nde bu sayı kaç?
12, yazıyla on iki…
Bir sayı daha paylaşalım…
Avrupa Birliği’nde en yaşlı araç parkı kimde?.
17 yaş ile Yunanistan ve Estonya’da.
***
Genç araç parkının ülkelere faydası ne?
Öncelik güvenlik; insan için yani. Sadece geçtiğimiz Temmuz ayında değişen AB normları kapsamında artık araçlarda akıllı hız yardımı sistemi, geri görüş kamerası veya arka park mesafe sensörü, sürücü yorgunluk algılama sistemi, acil durum frenleme asistanı zorunlu hale getirildi. Yeni araçlardaki yeni teknolojiler çok daha güvenli yolculuk sağlıyor.
Bir diğeri çevre; yeni teknolojiler, emisyon değerlerini de aşağılara çekerek karbon salımını minimuma indiriyor ve bu sayede gelecek nesillere bir nefes daha temiz hava bırakabiliyoruz…
Bir diğeri cüzdan; eski araçların bakım ve onarım masrafları, yenilere oranla çok daha külfetli. Dolayısıyla daha yeni, daha az masraf ve daha az maliyet demek.
Ve tüm bunları hayata taşımanın yollarından biri de Hurda Teşviği…
Yani eski bir aracı trafikten çekiyor, bedeli mukabilinde sıfır bir araçta ÖTV olarak kullanıyorsunuz…
***
İlk kez 2003’te tanıştık…
2010’da tekrarladık…
2017’de bir daha çıkarıp 2019’da sonlandırdık.
***
Üretici istiyor, bekliyor.
Satıcı istiyor, bekliyor.
Tüketici istiyor, bekliyor.
Buradan bakınca bir taşla üç kuş vuruluyor.
Ama hâlâ ne bekleniyor, bilinmiyor…
“Çıkarın artık şu uygulamayı” diyerek herkes haykırıyor:
Hurda… Hurda…
Gözler yolda…