Telefon
WhatsApp
30 Bin Influencer Mercek Altında: Vergi Müfettişleri Sahaya İndi
300 X 250 Reklam Alanı

Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek'in talimatıyla, Vergi Denetim Kurulu Başkanlığı’na bağlı müfettişler sahaya indi. Harcamaları kazançlarıyla uyumlu olmayanlar radara girdi. Bu kez ‘web kazıma’ gibi yenilikçi yöntemlerle daha derin incelemeler yapıldı. Analizler sonucunda radara takılan 30 bin influencer yakın takibe alındı.

Maliye, çok kazanan ancak az vergi ödeyenler için yoğun bir denetim başlatıyor. Harcamaları kazançları ile uyumlu olmayanlar Maliye’nin radarına giriyor. Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek’in talimatıyla Vergi Denetim Kurulu Başkanlığı (VDK) kamuoyunda kolay para kazanıldığı yönünde algı bulunan sektörlere, kişilere yönelik kapsamlı bir denetim başlattı. Öncelik de ‘influencer’ların kazançlarına verildi. ‘web kazıma’ gibi yeni yöntemler kullanılarak analiz edilen veriler üzerinden 30 binden fazla influencer mercek altına alındı.

Uzun Süredir Denetimden Kaçıyorlardı

Vergi Denetim Kurulu Başkanlığı, web kazıma gibi yöntemler kullanarak, analiz edilen veriler üzerinden 30 binden fazla influencer’ın hem kazançları hem de kimlik bilgilerine ulaştı. Kaynaklar, bu rakamın şu ana kadar erişilen en yüksek influencer bilgisi olduğunu kaydettiler. Yabancı sosyal medya platformları bilgi güvenliği, mahremiyet ve çeşitli diğer gerekçelerle bu bilgileri uzun bir süredir denetim birimlerine vermekten kaçınıyordu.

Lüks Alışkanlıklar Takipte

Vergi Denetim Kurulu, öncelikle harcaması kazançları ile uyumlu olmayanlara yönelik bir çalışma yapıyor. Görünürde vergiye tabi bir kazancı olmayan ancak lüks araç alımı, yüksek kredi kartı ekstreleri, lüks tüketim alışkanlıkları, gayrimenkul edinimleri gibi göstergeler itibarıyla geliriyle uyuşmayacak bir hayat yaşayan kişiler analiz ediliyor. Lüks tüketim alışkanlıkları, lüks hava veya deniz araçları edinimi gibi harcamalar yapan mükelleflerin banka verisi, tapu ve araç sicilleri yine Maliye Bakanlığı’nın ilgili kurumlardan mutat olarak topladığı veriler üzerinden tespit edilip kayıt altına alındı.

Karapara Mı Aklanıyor?

Bu modelde hesap verilebilirliğin daha fazla ön plana çıktığı ifade edildi. Mükelleflerin beyanları dışında harcamalarından yola çıkılarak yürütülen bu analizde kayıtdışı faaliyette bulunan birçok mükellefin kapısının çalınacağı vurgulandı. Gelir kaynağı açıklanamayan durumlarda incelemelerin ‘kara para aklama’ yönüyle de değerlendirilebileceğine dikkat çekildi.

Web Kazıma Nasıl Yapıldı?

Web kazıma yöntemi, çeşitli dillerde yazılan programlarla web siteleri ve çeşitli web uygulamalarına erişim sağlanarak buralarda bulunan verilerin toplanarak kaydedilmesine dayanan bir veri toplama tekniği. Bu yöntemde resim, video, yazı gibi çeşitli formatlardaki veriler toplanıyor. VDK hem web kazıma hizmeti veren firmaların ürünlerini kullanarak, hem de kendi çalışmalarıyla influencer’ların sosyal medya hesaplarında yer alan verileri toplayarak mükellefleri vergisel risk analizine tabi tuttu. Bir influencer’ın belli bir video paylaşımındaki bir şirket veya markaya yaptığı atıfların reklam amaçlı uygulamalar olduğundan yola çıkan VDK yetkilileri, reklam amaçlı paylaşımlarda bulunanları diğer kullanıcılardan ayrıştırmaya çalışıyor.


Anasayfa Reklam Alanı 1 728x90

0 Yorum

Henüz Yorum Yapılmamıştır.! İlk Yorum Yapan Siz Olun

Yorum Gönder

Lütfen tüm alanları doldurunuz!

300 X 250 Reklam Alanı

Puan Durumu

Takım OM G M P
1 FB  Fenerbahçe 4 3 0 10
2 GS  Galatasaray 3 3 0 9
3 BJK  Beşiktaş 3 3 0 9
4 EYP  Eyüpspor 4 2 0 8
5 İBFK  Başakşehir 3 2 0 7
6 GÖZ  Göztepe 4 1 0 6
7 SAMS  Samsunspor 3 2 1 6
8 KSM  Kasımpaşa 4 1 1 5
9 KON  Konyaspor 4 1 2 4
10 SVS  Sivasspor 4 1 2 4
11 ANT  Antalyaspor 4 1 2 4
12 ÇRZ  Ç.Rizespor 4 1 2 4
13 GFK  Gaziantep FK 2 1 1 3
14 BOD  Bodrum 4 1 3 3
15 TS  Trabzonspor 2 0 0 2
16 ALNY  Alanyaspor 4 0 2 2
17 KYS  Kayserispor 2 0 1 1
18 HTY  Hatayspor 4 0 3 1
19 ADS  Adana Demir. 4 0 3 1
20

Reklam

300 X 250 Reklam Alanı

Yazarlarımız

İstanbul Nöbetçi Eczaneler

Sidebar Alt Kısım İkili Reklam Alanından İlki 150x150
Sidebar Alt Kısım İkili Reklam Alanından İlki 150x150

E-Bülten Aboneliği